Pirates of Persia: Persian Gulf's Tales


Kiedy piszę ten artykuł światowa scena modyfikacji gry Prince of Persia, dzięki wydajnym i ergonomicznym narzędziom służącym jej edycji, przeżywa swój rozkwit. Nowe zestawy poziomów, zmodyfikowane wystroje wnętrz i kompletne przeróbki gry opatrzone rozmaitymi nazwami pojawiają się masowo. Warto jednak pamiętać o tym, że scena modyfikacji Prince'a swe początki miała wiele lat temu w Polsce (ze skromnym udziałem Nieoficjalnego Serwisu Gry). To właśnie produkcje polskich fanów gry - wirusa2 i programmera: powstałe w latach 2004 - 2005 modyfikacje PoP: Rewolucja czy PoP: Shadow of Castle - wyznaczyły światowe trendy i rozpoczęły erę masowej edycji gry.

Gra Pirates of Persia powstała z chęci stworzenia modyfikacji "totalnej" - zmieniliśmy w niej układ poziomów, wystroje wnętrz, wygląd niektórych przeciwników, a także samą historię, w której gracz bierze udział. Akcja ma miejsce na pirackim statku pływającym po wodach Zatoki Perskiej, a głównym przeciwnikiem naszego herosa jest herszt piratów. Dzięki zmienionemu wystrojowi wnętrz autorstwa hanswursta z Czech udało się odtworzyć wystrój perskiej łajby, a zupełnie nowe poziomy, które zaprojektował programmer (z Polski) pozwalają na nowo cieszyć się odświeżoną grą. Gra charakteryzuje się dość wysokim poziomem trudności, ale spotkała się z pozytywnym odbiorem graczy.

Jak się okazało była to ostatnia modyfikacja, która wyprodukowana została przez grupę twórców skupionych wokół polskiego Nieoficjalnego Serwisu Gry Prince of Persia. Jest niejako kodą podsumowującą naszą działalność, którą będziemy wspominać z rozrzewnieniem.

Maciek (autor Serwisu)

Autorzy:
Grafika: hanswurst
Poziomy: programmer
Pomysł i produkcja: augiasz
Data wydania: 2006